Drömgolf av två!

Idag match mot Hasse i U 2.
 
Efter första nio så ett upp till Hasse. Fyra delade, tre till honom och två till mig och den enda missen var Hasses socet på ettan. Detta innebar att han lade undan all järn och spelade med sina hybrider hela tiden. Såg lite konstigt ut när han slog hybrid på sexan från 90 meter med det fungerade.
 
Delad 10 och 11 och sedan 12 till mig. 13 och 14 till Hans därmed två upp. Han var sedan snäll och treputta på det långa korthålet för delning.
 
Två upp till Hans och tre hål kvar!
 
16 och jag hade slag vilket jag utnyttjade och på 17 gjorde jag par och Hasse en bogie så lika inför sista hålet.
 
Slog något kort och till bunkern men Hans fint i gattet. Slog järnåtta från 135 över träden in på green dock kort. Hans rullande hybrid som inspel och låg 1/3 av mitt avstånd till hål. Mycket fin putt som landade 40 cm bortom hål och den här gången var han helt tyst - förstå inte varför. Hasse vid sidan av hål och sedan skulle jag putta min i hål vilket inte var några problem.
 
Två fina par som avslutning och det var ett bra resultat med hänsyn till hur bra vi hade spelat båda två förutom, som vanligt, något dåligt slag.
 
Trevligt att broderligt dela på poängen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback