Återigen delning!

Jönåker på besök och som förra veckan en oavgjord match.
 
Owe S och Conny hade det tungt i förstabollen och båda förlorade.
 
Kenneth och Hasse i andrabollen gjorde sin plikt och vann båda två.
 
I sistabollen så hade Acke det lätt fram till till 13 hålet då han var fyra upp. Sedan lite tungt och han förlorade fyra hål och på sista så var båda på green på tre och då darrade gästen och gjorde en dålig förstaputt och då slog Acke till och vann hålet.
 
För egen den så var jag bara under en gång och det var tyvärr när vi gick av 18:e green. Fick lämna ett slag till en "gubbe" som slog 240 m med spone så det var lite tungt ibland men stretade emot bra. Dessutom var han fenomenal på att putta.
Spelade själv bra och var ett upp när det var två hål kvar. Då är han nästan uppe på green på två slag och mitt inspel studsade tyvärr i diket till höger.
På sista låg vi båda bra på rätt ställe. Han slog först och kom till greenkant och jag hamnade bredvid honom dock till vänster så det gick inte att putta. Chip in som tyvärr studsade fel och en femmetersputt kvar. Då puttar han från 15 meter och lägger sig 40 cm från hålet och min putt rullar runt hålet och den får jag. Han sätter givetvis sin enkla putt och en "tung" förlust får inkasseras.
 
Ska bli spännande att se hur det gick för de jagande Torshälla och Trosa som båda hade bortamatch idag.
 
Nu får klubborna vila fram tills på lördag då det är Stadiummatch på Fullerö GK.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback