Skall man följa reglerna?

Hur är det med regler i golf och skall man följa dessa och utnyttja dessa?

Igår på tvåan hade jag slag och spelade in tredjeslaget och hade en putt på 10 meter kvar. Claes hade slagit andraslaget till foregreen till höger om green och hade fem meter till koppen.

När jag gick upp på green så chippade han in bollen och lade den en dm från hålet.

Var väl inte riktigt hans tur att slå så jag återkallade slaget vilket inte uppskattades av våra kära motståndare.

Puttade till två dm från hålet. Han chippade men blev nu två meter kort.

Han missade sedan parputten och jag skänkte honom returen viket han givetvis inte gjorde men min korta putt.

Niclas A tog upp regelboken och läste när vi gick på nästa fairway och han skulle aldrig kunna göra något sådant som jag gjort påstod han.

Frågan är om man skall följa reglerna eller????????

Gärna synpunkter på detta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback