Purjo mot Benke!

Match ikväll mot Bengt Erik som var ofin nog att erhålla 9 slag på mig. Det hela började som jag befarat med att B-E tog ettan, därefter följde han upp med bra spel som resulterade i att jag var 4 ner efter 4 spelade hål. Noterade att motståndaren puttade i en birdie på 4:an. Därefter kom en scenförändring jag tog följande 5 hål och var nu 1 upp efter 9 hål. Efter snabb påfyllning av H2O så var vi igång igen. Jag tog 10:an delade vi för första gången i matchen 11:an likaså 12:an.
B-E tog 13:e hålet nu var det 1 upp till mig. 14:e tog jag efter att spelat en perfekt wedge in som 3:e slag märket satt endast någon decimeter från koppen. Nu 2 upp inför den långa par 3, där kom åter en delning.
B-E tar nu chansen och vinner äppelträdet. Nu är det 2 hål kvar och 1 upp till min fördel hur blir nu upplösningen? Två bra utslag på fairway av oss båda, B-E slår ett bra andraslag med sin favorit spoone. Ett riktigt Tigerline slag som en viss Herr Bergfors troligen utropat. Själv slår jag en Buffler upp till den andra eken på höger sida. B-E duffar lätt sitt tredje slag och måste nu attackera pinnen om matchen skall leva men oturligt lägger sig bolluslingen i sandlådan. Jag kan enkelt rulla in min boll och avsluta processen med ett stabilt par och drabbningen är över. Seger med 2-1 till mig och B-E fick se sig besegrad.
Tack Bengt-Erik för en trevlig match i skön sommarvärme denna afton.
Ulf E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback