Åter en vinst - Ulf D T T!

I morse var det dags för årets sjätte match och för motståndet stod den svårspelade Ulf D T T. Han tog första hålet efter att jag chippat för långt och det var ett av de tre sämre slagen för dagen. Tog tvåan där jag hade slag och han strulade lite och tog även trean där det blev dagens första par. Delad fyra på par, delad femma på bogie och delad sexa på par. Sjuan tog han då min andra dåliga chipp kom. Åttan delad på par och sedan tog jag nian då Ulf slog andrabollen i vattnet efter ett mycket dåligt utslag. Ett upp vid vändningen. Tog 10 på par efter att satt en sexmetersputt. Tog 11 på par efter att satt en femmetersputt. Delad 12 på par. Tog 13 på bogie då Ulf varit i skogen. Ulf tog 14 efter att jag slagit min tredje dåliga chipp. Delade 15 på bogie då Ulf räddade vattenbesök med bra chipp. Ulf gav sedan upp matchen på 16 green då han gick i på fem och jag skulle putta för fyra i från fem meter och hade slag på honom. Vinst med 4/2 och den femte vinsten för året. Tack Ulf för en trevlig och välspelad morgon! Nu återstår Torbjörn, Hans och Roger i årets U2 innan finalen i Finspång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback