Sture och Ulf kämpar på!

Hej Ulf!

Är mycket överraskad över att det är jag som får skriva och meddela matchresultatet. Mötte Sture idag och fick släppa 7 slag från början.

Första hålet vann Sture på bogey.

Andra delades eftersom jag lyckades få till ett par.

På trean försvann mitt första utslag till vänster. Den bollen är nog inte hittad ännu, 2 ner.

På fyran fick Sture plocka upp bollen eftersom jag efter bunkerbesök slog över green och sedan missade inspelet. Sture låg säkert på green redan…3 ner.

5´an lyckades jag vinna efter att Sture slagit sitt tredjeslag över green och sedan missat chippen. Jag hade antagligen satt min ganska korta parputt.

På 6´an gör Sture birdie, jag par. 3 ner igen.

7´an lyckas jag med att få en bogey trots ruff till höger, skogen till vänster om green. Men vad gör det när Sture också får bogey. 4 ner. Här känner jag att detta kan sluta fort. Sture har antagligen redan 18 poäng om det varit vanlig sällskapsrond. Jag spelar inte kasst, men Sture är bara för bra…

Utslaget på 8´an för Sture hamnar pin-high, men på foregreen. Därifrån puttar han nära och jag skänker honom nästa slag. Själv hamnade jag till vänster om vänstra greenbunkern, slår en lobbwedge och hamnar 4-5 meter nedan flaggan. Jobbigt läge, men mot alla odds så sätter jag putten för delning.

På 9´an kommer sedan vändningen för mig. Efter utslag till höger med järnfyran, får jag till ett bra slag med träfemman och ligger 140 m från pinnen. Har gått och funderat på vad jag gör fel och känner att höften måste starta svingen. Tar min järnsjua ( tror jag ) och startar svingen med höften. Högt slag som hamnar precis vid green i motvinden. Upptäcker att det var järnnian jag använt och blir lite glad eftersom det var ett riktigt bra slag Vinner hålet på par och vi vänder på -3 för mig. Räknar vi slag och poäng så tror vi att Sture kommit upp i 23 poäng, vilket är fantastiskt.

På 10´an slår jag en bra drive förbi höger bunker, en järnsjua ( med höften ) upp förbi pinnen på green. 2-putt och vinst på paret, trots att Sture hade slag. -2.

11´an delar vi på bogey. Jag missade kort putt för par o vinst av hålet.

Tar dock nästa på par, där Sture missar kort putt istället. 

På 13 har Sture slag och hans dubbel är ju bättrre än min trippel!!! -2 igen.

Vinner 14 på bogey och sedan delar vi 15 på bogey, trots mitt utslag som hamnade i vattnet. Sätter där en fin 4-5 meters putt. -1.

På 16 har Sture slag med utnyttjar det dåligt. Han hamnar i ruffen till vänster 40 m från damtee. Jag får till en kanondrive och har 150 m kvar. Därifrån lägger jag upp den på green och tvåputtar. Sture har missat lite på vägen och plockar upp sin boll. Lika för första gången.

Avgör sedan med att först göra birdie på 17 och sedan slår Sture bort sitt andraslag på 18 ( från bunkern ), emedan jag ligger kort green på 2. Vinst 2/0.

Tack Sture för en mycket trevlig stund på golfbanan. Dina första 9 var hur bra som helst. Mina sista 9 likaså.

Tror faktiskt att jag bara gick 4 över banpar från hål 5 och in…..

Mvh Uffe


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback