En spännande rapport!

Spelade idag match mot Torbjörn D. TB erhöll 1 slag vilket skulle ge  en så nära open match som möjligt.

Herr D tog hål 1+2  jag kontrade med att ta 3:an, därefter växlade läget under de resterande hålen på gul slinga vilket gav TB  1 upp efter 9 hål.

Samma inledning på nästa slinga hål 10+11 till TB som var munter värre nu med 3 upp. Jag samlade mig något och tog nu 2 hål 12+13 så nu var det match igen bara ett ner nu. Därefter följer 14 som vi delar, det långa korthålet vinner jag och nu är det lika vilket det inte varit sedan vi slog ut på hål 1.

Lika även efter 16, hål 17 lyckas jag komma snabbare i hål än TB 1 upp nu till mig vilken lycka jag kan inte förlora matchen.

Vi slår nu ut på sista hålet  jag slår ett långt järn som transporterar bollen till ett perfekt läge för att slå direkt mot pinnen, TB slår dessvärre en "rymdraket" så den ligger kort vid vägen därifrån chansar TB in mot eken mitt i inspelet han slår ett fint järnslag men som oftast blir det något som kommer ivägen för den framflygande vita kulan, mycket riktigt en gren ändrar riktningen på bollen och den gick till vila . Så kan det sluta ibland och jag tog tacksamt emot segerns sötma så här vid lunchtid en fredag på Strängnäs GK.

Tack för god match TB och lycka till med nästa match.

Ulf E.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback