Bättre golfresa igår!

 
Två förväntansfulla spelare som igår spelade "Golfresan" här i Strängnäs. Gick lite bättre än för två veckor sedan då det var tävling på Sundbyholm. Nu 76,2 i resultat och i mitten av startfältet.
 
En svår spelform det där med greensome och igår fick jag använda min skogsklubba för första gången detta år och inte bara en gång utan fem gånger.
 
Först i diket på ettan.
Sedan i diket på nian, visste knappt att det fanns ett dike där.
Bortom green på 14.
I skogen på 16 och i skogen på 17.
 
Vi gick i förstabollen och gick runt på 3,5 h då vi endast var två lag i bollen. De andra hade 3,8 i hcp och vi 15,8 så det skilde 12 slag. Efter nio hade de tagit in fem och tyvärr missade jag mitt putt för att komma på 11 efter så det blev retfulla 12 och de var ikapp då de hade bättre hcp.
 
 
Här sitter våra spelkamrater och njuter efter att de kommit ifatt på 18 greenen. Lasse ser dock inte så deppig ut.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback