Spelstrategi!

Har ju förstått att de som gör banorna har lite tänk bakom varje hål. På Silver Lake så hittade jag det mest utmanande strategihålet hittills.



14:e hålet - par fem - knappt 500 meter. Nu står jag på tee som är långt bak idag.

Green till höger om mina promenadkompisar som inte förstod varför jag skulle springa upp på tee. Dock över två vattendrag för det är en stor ö rakt mot green och över vattnet.

Vi övriga skall nog slå åt vänster och det ser ni här.



Sedan förstod de inte varför jag då skulle ut över bron på den stora ön men det förstår ni när ni ser denna bild.



En liten bit kvar till green!

Frågan är vilken väg jag tog de två gångerna jag spelade hålet och frågan är vad du skulle ha gjort?

Följdfråga - hur många bollar skänkte UTE hålet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback