Vinst mot Jönåker!

Igår var det dags för första matchen på hemmaplan i H 55 serien. Match mot Jönåker som kommit upp från division två. Skulle inte varit med men det blev ett återbud och då kallade lagledaren och då är det väl bara att ställa upp.



Sammanbitna spelar på första tee!

Gick ihop med Acke i sistabollen och fick även denna gång lämna slag till motståndaren dock endast fyra denna gång.

Delat efter nio hål och även så efter 13 hål. Då tog han två genom bunkerbesök hos mig och ett hål där han hade slag. Två ner och tre hål kvar varav han hade slag på 17:e.

Acke hade då avgjort sin match så två poäng till laget.

Gjorde par på 16:e och tog hålet. Delade 17:e som är ord 16:e. Han slog i bäcken och fick droppa sig fri.

Ett hål kvar och ett ner och nu visste vi inte att det stod 6-4 till hemmalaget.

Båda bra utlag och andraslag på ord nionde hål. Han duffar och jag slår upp den något vänster pinnen från 130 meter. Han slår sitt fjärdeslag och når inte greenkanten. Han puttar kort och har tre meter kvar. Jag puttar och passerar hålet och har 50 cm kvar. Han missar putten och får hålet för sju och jag skall slå mitt femte och då ger han upp hålet och vi delar matchen.

1-1 i matchen och slutsiffrorna 7-5 till hemmalaget.

Kändes extra skönt att cykla hem i försommarkvällen och kanske inte lika kul att åka dryga timmen till Jönåker med en tappad vinst i bagaget!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback