Förlust mot Trosa GK!

Igår var det premiär för seriespelet och det var bortamatch mot Trosa GK i H 55.

Tyvärr blev det storförlust och den enda som skötte sig var Ove A som tog en klar seger mot sin motståndare.

För egen del blev det förlust på 18:e mot en "gubbe" som hade över 20 i hcp så jag fick lämna hela sju slag. Problemet var att han spelade bra och hade en himla massa tur på slutet men det räknas ju också. Var ett ner efter nio men sedan tog jag två hål och sedan han ett där han hade slag så lika efter 12 hål. Tog 13:e och 14:e och sedan hade han två hål där han hade slag.

15:e jag gjorde enkelt par och det gjorde givetvis han också dock inte efter lika enkelt spel. Andraslaget var i bäcken men hoppade upp, tredjeslaget studsade på sjökanten men kom upp även den. Långputt som lade sig tre meter från flaggan och sedan satte han givetvis putten.

16:e hölla han på att slå out, duffad, slog out och sedan nästaslag skulle ha gått över om inte pinnen stått ivägen och bollen slog i och landade 5 cm från hålet. Själv en sexa också efter en onödig duff och koppsnurr på tremetersputten.

Delat 17:e och sedan tog han 18:e då jag hamnade i vatten och två slag i greenbunkern. Tur att matchen inte var avgörande för det stod redan 8-2 när jag kom på 18:e.

Ny match på tisdag då Jönåker kommer på besök men då nästan helt nytt hemmalag. Den enda som finns kvar då är Kenneth och sedan är det alltså fem nya "gubbar".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback