Årets första U 2 match!

Då var matchspelet igång och den första matchen av 90 st spelade. Lite sent kan tyckas men det beror helt och hållet på banans utseende. Bara att hoppas att den tar sig och att spelet kommer igång på riktigt.

Här kommer vinnarens härliga redogörelse av dagens match.

Hej!

Premiärmatchen 2011 avklarad I ömsom sol och ömsom regn. Roger fick starta med 13 slag tillgodo. Första 3 hålen hade vi samma score, men det betydde samtidigt 3-0 till Roger som hade slag på de 5 första hålen.

På hål 1 hamnade jag till höger, knappt i skogen, men bakom en sten. Chip ut, nästa in på green och 3-putt. Boogieputten några centimeter fel. Hål 2 träffade jag en gren ute till höger, studs in i ruffen, kort damtee ( skyldig dig en öl Roger ). Sedan 3 slag till för greenträff. 2 putt. Parputten ca. 5 cm fel. Roger slog rakt och fint och låg också på green på 4. Båda fina utslag till green på korthålet. Min birdieputt ( ja gissa ) några cm fel, igen. Par bägge, hålet Rogers.

Hål 4 hamnade Roger i lite problem , men en fin chip gjorde att han fick 6 i och delade hålet. Röd 5 slog Roger kort fairway, jag nära vattnet till höger, men ganska långt. Roger slag 2 hamnade kort mitt utslag, sedan slog han till höger i vattnet, emedan jag inte ändrade klubba utan chansade lite med en träfemma. Visst gick den över vattnet, men riktning nästa tee. Var dock smart spelat eftersom Roger efter dropp slog ner i dammen och gav mig hålet. Röd 6 låg jag några meter från hål på 2, och Roger slog förbi green på 3 och puttade lite väl kort, hålet mitt på par.

Nästa korthål delade vi bunker till höger, jag upp på green, Roger en miss, sedan över green in i ruffen. Jag boogie, han trippel, mitt hål. Hål 8 mitt efter att Roger hade placerat andra slaget i en En. Dropp och lite andra problem, jag boogie. 1 upp för första gången.  Hål 9 delade vi, jag par, han boogie. Således 1 upp för mig efter 9 hål.

På 10´an slog jag en bra drive som hamnade förbi bunkern i mitten. Missade dock andraslaget, men vann ändå på en dubbel, trots att Roger hade slag. Sedan över till gul 3. Bra utslag och andraslag av mig, bäddade för en dubbel som var utslagsgivande. Mycket svårputtad green. Korthålet, jag i bunker, Roger mycket kort bäcken. Mitt bunkerslag bra och 2-putt gav vinst. Nu 4 upp.

Roger slog mest hela tiden raka och fina slag, missade sällan fairway, men lite kort. Här likaså, jag långt ut till höger. Andraslaget bra, men bakom träden, ca 110 m från flagg. Missar lite och touchar träd. Kort chip och sedan 3 putt. Roger får också 7 och vinner hålet. Nästa spelar vi bra och gör par bägge två. 3 upp fortfarande. Jag ut på fel fairway, skyad träfemma och sedan kort green. Chip och enputt. Roger kontrar och sätter sin boogieputt för att vinna hålet. 2 upp.

Skogsbesök på nästa, kort ut höger Roger. Jag får slå mig ut bakåt, Roger bra andra och tredjeslag. Båda på green på 4. Jag 2-puttar och Roger 3-puttar. Delning. Dormy. Jag slår dagens bästa drive på Äppelträdet, Roger missar lite och lyckas inte vinna mot min dubbelboogie, matchen slut. 2/1

Så kul att spela mot Roger. Finns få så glada och trevliga människor och vi hade riktigt skoj tillsammans. Absolut den hårdaste matchen hitintills oss emellan. Roger går samma kurs som P-O gick förra året och ni andra bäva månde….

Mvh Uffe


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback