Mellansvenska scratchserien omgång två!

Idag var det dags att resa till Lindesberg och ta sig an deras bana. Detta i ett mycket fuktigt väder. Kom det inte regn så var det så fuktigt att det var som att spela i ett våtvarmt omslag.

Resultaten idag för fem spelare var 425 till 457 och vi hamnade på en sjunde plats med 438. Bäst var Vreta Kloster och sämst var Kils GK.

I totalen leder nu Lindesberg GK på 857 och vi ligger på en nionde plats på 910 och har Kils GK bakom oss på 916.

Våra spelare hade idag 81, 83, 87, 89, 98 och 99. Själv spelade jag på 89 då med en trippel på åttan och en kvadruppel på 12:an.



Hasse S tar i på den 17:e hålet efter lite skogsbesök. Vet inte vad vänsterfoten gör i luften?

Nästa sammandragning den 11 augusti och då på Eskilstuna GK.

Kommentarer
Postat av: Janne Örebro

Tydligen var Linde GK lite för svår för vissa! Jag borde nog gått caddie åt mr P åtta över efter två hål måste varit tungt. Ulf hur kan man få åtta i på hål 12??

Jag vann min match i går 3/1.

Ha det så bra

2011-06-10 @ 08:48:46
Postat av: UTE

Grattis till segern och gick ni vidare?

Jo du det undrar jag också - lite kort utslag, slog fram, slog i vänstra bunkern som var som cement efter allt regnande, rätt över green och lade mig bakom en kraftledningsstolpe, ut åt höger och nu har vi väl kommit upp i fem? In på green och tvåputt och då blir det tyvärr åtta i.

Ha en BRA helg!

Ulf


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback