Ulf D T T mot Stig!

Återigen “a battle” på golfbanan, idag mellan mig och Stig. Börjar med att lämna 6 slag. Hål 1, fadäs 1. Jag spelar in mig på green på 3, Stig på 4. Han sätter sin putt och jag har för att få bogey, en andraputt på någon meter. Då säger Stig: Det behövs inte, jag har väl vunnit hålet, har ju slag här, det är väl index 6! Jag blev lite förbryllad, eftersom jag inte kunde minnas att jag ringat in hål 1 som ett av de hål jag skulle lämna slag. Trodde dock på Stig och brydde mig inte så mycket om putten, missar och får 6 i. Kollar kortet och ser att det är index 7. Nåväl, det jämnar väl ut sig säger jag och är -1. Hål 2 gör jag birdie på och vinner hålet. Hål 3, jag par, Stig bogey, delning. Korthålet delas på 5 slag vardera!! 5´an delas också, nu på 6 slag. Hål 6 slår jag drivern i träden till vänster och bollen hittas icke. 7 i, Stig par, -1. Dålig puttning av mig på 7´an ger 6 slag vardera, vilket ger Stig hålet. Korthålet gör jag par, extremt nära ny birdie, vinst och nu -1. Spelar bra på 9´an, efter 3 slag ligger jag på övre platån där flaggan är placerad och får par. Lika efter 9 hål. På 10 an kort utslag men otroligt bra slag med spoon och går upp på green. Slaget torde varit mer än 200 m. Stig missar på fairway men som så ofta under denna dag, slår fantastiska chippar och lägger sig nära hål och sänker bogeyputten. Delning eftersom jag sätter parputten. Båda par på 11´an. Korthålet renderar mig ett litet utbrott. Bra utslag, 4-5m från hål på green,  rakt uppför och treputt!! Stig par, -1. På nästa hål träffar mitt utslag med spoon träden till vänster, nära damtee. Bra andraslag, men missar inspelet, bunker till höger. Båda får 6 i och Stig vinner hålet. – 2. Nästa hål så missar Stig utslaget, hamnar i skogen, ett par dåliga slag och på green ligger jag på 3, han på 6. Jag par, vinst. -1. Korthålet, nästa fadäs. Båda slår ut till höger och träffar träden vid diket. Båda bollarna hittas, Stig slår ner sig i greenbunkern närmast green, jag duffar och missar bollen helt, slår sedan upp mig på green, puttar och ligger nära hål. Stig upp ur bunkern, missar putten och ligger lite längre ifrån hål än mig och tar upp bollen! Vad gör du säger jag då? Du ligger närmare på 3, jag längre ifrån på 4, så det är klart. Han har alltså inte sett min miss som jag då upplyser honom om, jag är här på 4 precis som du. Nåväl, hålet mitt och kanske var det rättvist efter hål 1, vad vet jag?? Hål 16, jag bogey efter dålig putt igen, men vad gör det när Stig gör par. -1. 17´de blir mitt efter bra spel och ligger på green på 3. Stig slår sitt fjärdeslag ur greenbunkern upp i skogen och skänker mig hålet. Lika. Allt avgörs alltså på sista hålet. Mitt utslag hamnar kort bunkern, Stig i ruffen vid gattet. Mitt andraslag till höger, i ruffen före greenbunkern. Stig slår och hamnar till vänster om eken i ruffen, missar tredjeslaget och slår upp sig på green på fjärdeslaget. Min chip hamnar 4m till höger om flagg, puttar mig 20cm från flagg och kan ta upp bollen, 5 i. Stigs putt är nog 5 m och han missar. Vinst med 1/0. Vi kämpade på med både bra och mindre bra spel. Stig missade nästa ingen fairway, vilket jag gjorde lite oftare. Stig missade däremot fler järnslag än mig, men tog igen det med bra närspel. Hade varit roligare om vi sluppit ”fadäserna”, men jämnt var det. Tack Stig!! För kampen och sällskapet.

Mvh Uffe Tay


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback