P-O ångar på!

Hej igen!

 

Match mot Stig i dag. Lite upp och ner, men efter 10 hål låg vi lika.

Elvan gör Stig birdie och tar ledningen för första gången.

Tolvan; båda inom 5 m från flaggan på utslaget, men jag sätter min andraputt – lika igen.

Tretton; jag har slag. Mitt rätt långa utslag över diket till vänster, Stig något för långt till höger. Några transportslag och sen puttar jag bättre igen – ett upp.

Fjorton; inte helt nöjd med mitt utslag, men Stigs var betydligt sämre strax förbi damtee. Sen fortsätter Stig upp mot enarna. Mitt tredjeslag med en träsjua från bäcken blev mitt bästa inspel på detta hål någonsin. Stig lite oflyt och hamnar i green-bunkern. Två upp.

Femton; mitt utslag 10 m från greenkant, Stig i första bunkern. Chip in två m från flaggan. Stig i nästa bunker. Dormy 3.

Sexton; rätt bra utslag efter högerkanten. Stig in i skogen till höger. Vi hittar bollen men där tog matchen slut.

 

4-2

 

Perfekt golfväder, mycket trevligt att prata om, Stig hade lite oflyt på slutet – resultatet kunde lätt ha blivit något helt annat.

 

Mvh

P-O


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback