Ny seger för P-O!

Hej!

 

Match mot Hasse S i dag.

 

Första nio; tog fyra av de fem hål jag hade slag på. Fyra upp vid fikat.

Nästa nio; hade slag på tian, men hade förmodligen tagit hålet i alla fall – fem upp.

Delade elvan.

Tolvan blev mitt sämsta hål, första slaget försvann till höger. Ny boll i bunkern, Hasse spelade stadigt – fyra upp.

Tretton började med slag i diket långt fram på vänstersidan. Hasse bra utslag, men för långt till höger för att kunna fortsätta mot green. Jag tog mig ur diket och Hasse transportslag rakt fram. Efter lite trixande kom vi upp på green. Jag hade slag och Hasse släppte hålet – dormy fem.

 

På fjorton hade Hasse rätt mycket oflyt och hamnade i greenbunkern på slutet. Hasse i på sex, jag 3 m från flaggan på fyra. Tvåputt för delning.

 

Slutresultat 5-4.

 

Sammanfattning: jag spelade stabilt och hade inte många dubbelboogie. Spelade förmodligen något bättre än mitt hcp. Hasse spelade långt ifrån sin kapacitet och blev både svartögd och rätt tystlåten (påminde om en annan Hasse för några år sedan).

 

Mvh

P-O


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback