Bengt igång också men!!!!!!!!!!!!!!

Hej!

 

Spelade mot Bengt Pettersson i dag.

 

Som vanligt hade vi mycket att babbla om, men även golfen blev riktigt kul.

 

Tog ledningen redan på första hålet och sen hade jag två upp som bäst -- fram till hål 10 då Bengt stack upp i ledning.

 

Normalt slår jag längre än Bengt, men sen handlar det ju ofta om vem som kommer först upp på green, och här var han riktigt vass!

 

Avgörandet kom på korthålet (15), jag placerade mig 10 m från green och Bengts första, och andra utslag, ligger fortfarande i skogen till höger.

 

Ett upp! Äppelträdet – Bengt har slag. Två rätt bra utslag, jag fortsätter fram med en nia – Bengt i skogen. Lätt chipp upp 3 m från flaggan. Bengt flera spännande slag ute i naturen – ger upp hålet. Dormy 2.

 

17 – slår klart längst och bra andraslag över vägen. Bengt kortare men fullträff på andraslaget. Mitt tredjeslag blir en flopp hitom bunkern, Bengt 2 m från flaggan. Skitslag i bunkern, för långt, för dåligt – och Dormy 1.

 

Enkelt par på 18 och 2-0.

 

Mvh

P-O


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback