Vinst igår!



Igår så spelade jag Sörmlandsutbytet på Sundbyholms GCC tillsammans med Jonny och Tomas. Vi blev bara en treboll mellan alla fyrbollar och då vi spelade hyfsat så blev det lång väntan. Rundan tog ca 5,5 h och det känns lite lååångt.

Väntan påverkade dock inte mitt spel som "satt igår".

41 slag ut efter bogie, b, p, p, b, p, b, p och en b. Totalt 14 puttar med en treputt på femman.

44 slag in efter p, dubbelbogie, db, p, b, b, p, db och p på sista hålet. 18 tvåputtar och tvåputt på alla greener. Db kom efter missade inspel, tredjeslag, och ett bunkerbesök och för kort bunkerslag på 17:e.

68 netto och vinst av 63 startande. Tvåan hade också 68 men shcp 18 och jag shcp 17.

Vann en fin bärbag som en medtävlande köpte direkt på plats då jag har bagar så det räcker.

Trevligt att vinna och vi får hoppas att spelet sitter även den 15 aug så VW Masters går på Sundbyholms GCC.


Kommentarer
Postat av: Owe Asplund

Grattis! Nu är du väl seedad till VW-Masters.

Se nu till och konservera formen inför höstens seriespel.

/Owe

2011-08-02 @ 20:28:41
Postat av: UTE

Hej Owe!

Tack för detta och hoppas att du är anmäld till VW-Masters på Sundbyholm för det var den bästa arrangemanget som jag spelade förra året.

Lycka till på tisdag och vi ses på torsdag.

Hälsningar!

Ulf


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback