BELUT 2010 på Arboga GK!



Bengt-Erik på Arboga GK efter gårdagens match!

Fick lämna sju slag och de två första på öppningshålen.

Ettan delad på bogie och dubbelbogie.
Tvåan till mig då jag gjorde par och B-E dubbel efter vattenbesök.
Tre förlorade hål och de första två där han inte hade slag.
Trean dåligt inspel, fyran dåligt bunkerslag och treputt.
Femman, korthål där han hade slag och lade sig på green och jag slog bort bollen i skogen.
Sexan till mig efter några duffar av B-E.
Sjuan och åttan till B-E efter fint spel.
Nian delad och där hade han slag.

Tre ner efter nio och det såg kärvt ut. 15 p till B-E och 11 till mig.

På tian slog B-E i vattnet och jag tog igen ett.
11:an på green och B-E bakom en sten. Ett ner.
12:an hade B-E slag på och vi delade på bogie. Återigen två ner.
13:e så hamnad B-E boll i skogen och droppen innebar hålet till mig.
14:e där han hade slag delat och nu ett ner.
15:e fint par och nu lika.
16:e på green och B-E inne på tre och enputt, själv treputt. Kändes som ett måstehål då B-e hade slag på 18:e. Lika.
17:e tog jag då B-E hade det tungt i ruffen.
18:e enputt och par och B-E dubbel.

Tvärt om in, 16 poäng till mig och 11 till B-E.

Så vändningen var ett faktum och seger till UTE med 2/0 och den fina gubben åter till K-stigen!

Spännande och rolig tävling och jag får väl säga att just denna runda är den viktigaste under hela året så det känns extra skönt att kunna vända och avgå med seger!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback