I himlen!

Ett medelålders par i Pajala längtar en kall vinter till värmen på  Mallorca, där de gifte sig för 20 år sen.

Mannen  åker av olika skäl ner dagen före hustrun.
Han checkar in på hotellet  och upptäcker att hotellrummet har dator och internet.
Han beslutar  sig för att skicka ett mail till sin hustru.

Men tyvärr så stavar  hen fel på mailadressen och i cyberrymden betyder det att mailet hamnade hos  någon annan.
I detta fall hos en prästänka i Sörmland, som just kommit  hem från sin makes begravning.
Sonen finner henne avsvimmad vid datorn  och läser följande på skärmen:

Till min älskade  hustru!!

Jag har precis kommit fram.
Jag  förstår att du är förvånad över att höra från mig, men de har datorer här  numera
och jag ville passa på att maila  dig.
Allt är förberätt för din ankomst i morgon. Jag ser fram  emot att träffa dig då.
Hoppas din resa blir lika problemfri  som min.

PS Det är djävligt hett här nere....DS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback