Uffe D T T tog ytterligare en seger!

Hej!

Ny match, ny vinst. Iklädd shorts och T-shirt ( den borne opt
imisten) gick jag och Purjo ut 12.40. Regnet kom 12.41.Det blåste storm, regnade och temperaturen var inte särskilt hög, och spelet gladde ingen vän av golf.

Jag lyckades vinna röd 1 o 2, delade 3´an, förlorade 4
´an, vann 5´an, delade 6 o 7, förlorade 8´an, men vann 9´an. 2 upp efter 9 hål.

Lite varmt kaffe och på´t igen.
Vi delade broderligt blå 1 o 2, sedan vann jag 3´an och var nu 3 upp. Delade 4´an, sedan kom det enda att skriva om egentligen. På blå 5 slog vi båda ut oss lite till höger i ruffen, låg vid 150 markeringen på fairway efter andraslaget, Purjo 2 meter längre kvar. Han tar upp sin träfemma och klappar på i den från vänster inkommande motvinden. Bra bollträff, flyger högt och snyggt ut lite till vänster, för att sedan i vinden böja sig inåt höger mot green. En studs, sedan borta. I hål!!!! Eagle!! Purjos första!! Galet bra slag och det kändes lite långsökt att man skulle kunna dela hålet J.

Vi delar sedan 6 o 7, Dormy inför blå 8, som jag vinner och tar matchen med
3/1. Nästa offer blir Mats på onsdag!!

Mvh Uffe


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback