H 55 matcherna har börjat!

Igår var det första matchen i årets H 55 serie. Bortamatch mot Trosa GK som inte är att leka med på hemmaplan, vilket lag är det?

I år har vi ny lagledare och det är Bengt-Erik och han hade tagit ut ett slagkraftigt lag och det blev seger med 8-4.

I förstabollen gick det dock inte så bra då ungdomarna Ubbe och Purjo förlorade sina matcher. Purjo visst med hela 7/6 och det är inte likt honom. Måste ha varit en dålig dag på banan.

I andrabollen gick Kenneth och Kurt och det tog sig samman och vann båda med 2/1.

Bengt-Erik slog sin motspelare lätt med 7/5 och han Bengt hade en tung dag på banan.

För egen del vinst med 1/0 och det räcker ju. Dock tuff match där Freddy ledde med två redan efter tre hål.
Tog sedan två hål bl a korthålet på 165 m där jag slog en järnsexa till i höjd med pinnen och han lade två bollar i vattnet.

På nästa hål slog jag tyvärr på fel boll, tänk så det kan bli. Index ett där han hade slag tog jag och sedan två delade hål så lika efter nio hål.

Delad tio och sedan två hål till mig efter bl a ett fint par på 12:e hålet. Slog i skogen på 13:e och sedan kom två bra hål.

Birdie på både 14:e och 15:e. På 14:e, par tre 165 m, chipp från bunkerkanten rätt i hål. 15:e, tre bra slag och låg precis utanför green och hade fem meter till hål och den gick i.

Nu dormy!

Slog bort två bollar på 16:e, dåliga? Han gjorde sandy par på 17:e och jag missade parputten.

Delade sista på bogey så till slut 1/0 och matchvinst.

Nästa vecka är det Sundbyholms GK på hemmaplan!

Kommentarer
Postat av: Janne Örebro

Grattis!

Själv spelade jag min första match i H65 i går mot Nora. Vi vann och jag med 4/3. Jag har även varit med i Distriktsserien där vi är 4 herrar och 4 damer. Vi spöade Lanna vilket kändes bra.

I morgon blir det spel i Mellansvenska Senior toren på Surahammars GK. Jag saknar Ert deltagande från Strängnäs. Endast Ove Asplund är med.

2010-05-19 @ 22:18:48
Postat av: Jocke

Så du spelade alltså på Trosa GK. Tänk vad världen är liten där spelade jag själv förra söndagen den 9/5 en golfmatch. Spelade med mina nya Cobrajärn som är byggda för mig igår. De första nio funderade jag på att lämna tillbaks dom skrapade bara ihop 9 poäng och tre eländiga streck. Men de sista nio hittade jag rätt med mina nya järn och lyckades få ihop 22 poäng så nu är jag jättenöjd med de nya järnklubborna. Något att bygga vidare på....Tänk så det kan gå 9+22 he, he....

Postat av: UTE

Hej på er!

Trevligt att det är några som skriver kommentarer och hör av sig också. Ni två tillhör de flitiga och det skall ni ha stor kredit för.

Tänkte just lägga ner bloggen då det är många som läser men få som kommenterar. Får väl bli en "vända" till.

Janne - bra spelat med två vinster men jag såg att det gick tungt på Surahammar men det är bara att komma igen. Tyvärr var det arbete i Katrineholm och arbetet styr som du vet. Tyvärr arbete i Strängnäs den tredje då det är tävling i Eskilstuna. Fick en poäng mot B-E och det känns helt ok och du kan läsa om det i annat inlägg.

Jock - så är det, en gången hur bra som helst och sedan vill man slänga klubborna i sjön. Det kanske är tjusningen på vår nivå och lycka till med klubborna.

Hälsningar

UTE



2010-05-22 @ 17:54:01
URL: http://ute.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback