Albins femårspresent!

         

I fredags var det dags att bege sig till Stockholm och Cosmonova och alla utställningar som finns på Naturhistoriska museet.

Först en fika med äppelbitar när vi kom fram för det gällde att hämta ut biljetterna i tid. Sedan på med "treD-glasögonen" och luta sig tillbaka. Konstigt att alla dinosaurierna sprang rätt mot Albin men så var det och då var det bra att farmor satt bredvid.

Efter filmen blev det en tur till utställningen om dinosaurerna och det var spännande. Tänk så stora de var!

         

Den gröna är en vilande en som har sovit i 100 miljoner år. Han rörde på sig lite så det gällde att passera försiktigt. Fick även rida på en minielefant som fanns för många tusen år sedan.

Här ser ni sedan farmor och mig utanför byggnaden. Vi hade tänkt äta där inne men det verkade som alla som var lediga var där i fredags. Blev mat på ett annat känt ställe där man även kan leka lite så det passade bra.



Efter maten ville farmor till IKEA och det konstiga var att farfar hittade en golfaffär där vi tränade  och tränade puttar. Dessutom så testade vi om jag är vänster eller högerspelar då jag skriver med vänster hand.

Proffset kom fram till att jag var högerspelare och det passade vi också på att prova på kvällen då vi var förbi rangen på Strängnäs GK och slog några hinkar.



På vägen hem så somnade jag på stora Strängnäsbron och farfar fick bära in mig i fåtöljen och där var det skönt att fortsätta sova.

Spännande dag för oss alla tre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback