96 banan!

I måndags så hade jag vägarna förbi Alingsås och passade då på att spela den 96 banan och årets andra nya bana.



Skogsbana med mycket vatten och som var smal på sina ställen. Svår bana att spela första gången men när man väl spelat ett varv så är det nog inga problem.

Fick starta själv och fick springa ut då det var veckans "gubbtävling" som skulle till att starta. Kom ifatt far och son efter några hål och det är ju lite trevligare att spela tillsammans med några hemmaspelare som kan banan.



Andra hålet. Par fyra med utslag uppe i backen till höger och med vatten till vänster och drivingrangen till höger.

Efter två kommer tre och det var ett spännande hål!



150 meter och vatten i alla riktningar. Slog givetvis mot flaggan vilket man inte skulle ha gjort idag kunde jag konstatera när jag kom fram till green. Tre bollar i vattnet och en kunde jag fiska upp. Tänk så det kan bli - på Öland noll förlorad boll och här två stycken!



Åt lunch på banan på tisdagen, bruna bönor och fläsk, och omdömet blir att den var bättre än banan och blir det ett återbesök så blir det för maten!

Fyra banor kvar till 100!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback