Ny vinst för P-O!

Hej Ulf!

Nu är matchen mot Bengt spelad.

Jag tog snabbt ledning på första hålet – kändes riktigt bra. Sen släppte det för Bengt och efter fem hål hade han ett upp. Delade fem hål på raken, så först på blå 1 kunde jag kvittera. Tog ledning på tvåan, men tappade den raskt igen. Efter korthålet hade fortfarande Bengt ett upp och han hade slag på Äppelträdet, så nu började det kännas lite tungt.

Mitt bästa vapen blev nu Bengts driver – han slog bort två bollar både på Äppelträdet och på Vägen (blå 8), så utan att anstränga mig det minsta hade jag nu ett upp och det var Dormy inför sista hålet.

Uselt utslag och Bengt slog en perfekt spoon, han upp på green på tre, jag på fyra. Satte då min första långputt för dagen och fixade delning!

Vann alltså med 1-0, men knappast på egna förtjänster. Trevligt hade vi och vädret var underbart.

Mvh

P-O


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback