Klar seger för Ulf D T T!

Ska försöka mig på ett referat av dagens match mot Ulf T.

Efter att ha fastslagit att Ulf fick ett slag mot mig, så slog vi ut 11.00. Ulfs utslag hamnade i bunkern och mitt 20-30 m kort vänster om densamma. Därifrån slog jag en järnsexa över skogen och hamnade 20 m kort om green. Ulf kände sig lite pressad av detta och försökte nå green, med resultatet att han slog kort om vänstra bunkern i skogsbrynet istället, sedan följde några missade slag och jag fick hålet efter att ha puttat mig ett par meter från flaggan på tredje slaget.

Mitt utslag på 2´an hamnade över skogen till höger, emedan Ulf slog sig upp på berget till höger. Ulf ut på fairway 100 kvar, jag kanonslag från ruffen kort green. Puttar därifrån och sätter sedan parputten, Ulf däremot missar inspelet och tvåputtar. Jag 2 upp.

På 3´an så slår Ulf ett fantastiskt slag från högersidan, i ruffen, under träden och kort green. Jag som har 120 kvar på fairway missar andraslaget och lägger mig till vänster om green och duffar sedan chippen. Ulf puttar in sig och vinner.

Båda på green och gör par på 4´an.

På 5´an missar jag inspelet till green från ett mycket bättre läge än Ulf, som sedan sätter en birdieputt från 10-12 meter! Lika.

På 6´an slår Ulf sig ut mot 150-pinnen på 5´an, jag kort vänster bunker ruffen, 100 kvar. Ulf ut till vänster 30 m från green, jag fint slag som tyvärr studsar ner i högra greenbunkern. Ulf chippar över hela green ner till ett läge bredvid mig i bunkern. Jag slår ner i lera och kommer inte ur bunkern och har nu ett sämre läge. Vad gör då Ulf, jo missar också att komma ur bunkern, slår sig sedan bara precis upp ur bunkern, medan jag slår ett kanonslag och lägger mig nära pinnen. Ulf ger mig hålet.

Gattet delar vi, sedan gör jag birdie på 8´an och 2 upp igen, som snabbt blir 1 upp eftersom min drive tar i trädet till höger vid tee!!! Och går ut till höger i ruffen. Därifrån slår jag mig snyggt in i skogen, hittar bollen, slår ut den och missar sedan mitt försök med spoon att slå mig upp direkt, kommer ca. 20 meter sen är det egentligen över!

Går igenom 2 bollar vid kiosken och delar snabbt 10´an. 11´an vinner jag på par, eftersom Ulf 3-puttar.

Vi delar 12´an, återigen p.g.a att Ulf missar en kort putt. 13 vinner Ulf efter att jag slagit ut mig på gul 6´as fairway och sedan missat några slag.

Nästa hål vinner jag på ett fantastiskt tredjeslag, 100 m från ruffen till höger, landar 20 cm från eagle, lätt birdie.

2 upp igen, tar sedan 15 sedan Ulf återigen missat en kort putt. Dormy.

Sedan delar vi 16 och igen en putt Ulf kunde satt, men missade. 3/2

Tack för en som vanligt trevlig match Ulf!!

Uffe Tay

Tack för en trevlig dag på banan och du spelade bra och min putter svalnade lite efter kiosken.
Lycka till i fortsättningen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback