Hur kunde det bli så????????????

Hemmamatch mot det tuffa laget från Åda GoCC som vann serien 2007 då vi kom två efter att förlorat sista matchen borta mot Jönåker och de vann sin hemmamatch och gick om oss. Svider fortfarande eller?

De har ett lag bestående av rutinerade spelare och igår hade de tre spelare som är med och spelar även i H 65. Två av dessa mötte Acke och jag i sistabollen.

De hade dessutom med sig en rutinerad lagledare som sprang runt på banan och lämnade resultat och tipsade spelarna om hur de skulle spela.

Hur gick det då?

Boll ett - både Kjula och Hasse S fick stryk med 1/0. Kjula låg ett under när de slog ut på sista och han delade hålet. Hasse låg lika och slog då ut sin boll till banarbetarnas hus på blå nia och då vet ni hur det går.

Boll två - Kenneth vann lätt med 4/2 men debutanten Nutte fick pisk i sin första match men har nu lärt sig hur det är att spela på touren.

Boll tre - Acke vann sin match med 3/1 efter att ha lett med tre vid vändning och sedan förlorat tre hål som han direkt tog igen genom att vinna tre hål och ha dormy tre. Släppt 16:e där motståndaren hade slag men tog sedan 17:e.

Själv var jag aldrig i underläge i matchen mot Curt som jag mött flera gånger tidigare. Curt är spelaren som alltid spelar i röda byxor och jag fick lämna tre slag. Vände på plus två men hade ett dåligt slag på 10:an vilket gjorde att siffrorna reducerades. Tre plushål och fyra upp med fem hål kvar.

14:e, slog ut till höger, försökte gå genom träden som dock träffades och bollen turligt på fairway, 200 m i medvind och försök att gå på green, gick bra i längd men inte i sida, låg till höger och 50 cm från den tjocka ruffen, lobbade över bunkern och bollen 40 cm från hål. Curt hade med tre raka slag hamnat fem meter bortom hålet och trodde på en vinst men det blev delat på par. Tänk så det kan bli.

Dormy!

Curt tog korthålet och 16:e där han hade slag men sedan blev det vinst på 17:e vilket innebar 3/1 även för mig.

Ni kan tro att det stod spända spelare och väntade efter 18:e green. Ledning med 6-2 för Åda vilket tyvärr bara blev 6-6 för gästerna.

Spännade kamp mot ett bra lag och det egna spelet satt bra förutom ett dåligt slag på 10:an och en dålig chip på 15:e.

Nästa vecka är det bortamatch mot Katrineholms GK men då är jag inte uttagen för då skall lagledaren vara med igen, B-E. Kan väl berätta att Bärgar-Lasse har "beordrat" CB och mig att följa med och spela Assistancekåren Open på Söderköpings GK den dagen och när han kallar är det bara att ställa upp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback