14 hål och 30 poäng!



Så här ser åttonde hålet på Söderköpings GK ut från tee. Mycket trevlig bana som får ett högt betyg i min betygsättning av banor. Kan verkligen rekommenderas.

Hur gick då tävlingen?

Spelade bra i 14 hål och då hade jag 30 poäng. På återstående fyra hål så lyckades jag knipa två poäng så totalt 32 och på prisplats.

Började med en socket på 10:an, startade på 14:e, då jag hade 95 meter kvar och till höger höll banarbetarna till så bollen var out. Sex i och noll poäng.

I vattnet på nästa och sex i och noll poäng.

I skogen på nästa och 6/1.

I greenbunker på 13:e och 5/1.

Tänk så det kan gå!

42 slag på gul slinga och 47 på blå så totalt 89 slag vilket är helt ok.

Trevlig dag på fin bana och vad gör väl resultatet. Nu upp i 13,0 och bara 0,5 kvar att höjas i år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback