Tredje Ulfsegern!

Hej igen!

 

I dag var det match mot Ulf Dia Tsi Tay – jag fick 9 slag. Vann första hålet och delade andra. Tredje hålet slog jag i första eken på höger sida, en riktigt hård träff i trädet, Uffe slog ett spikrakt järn med perfekt läge för inspel.

 

Turligt nog hittades min boll 10 m bortom eken. Mycket träd framför mig, men med tanke på Uffes fina slag fick det bli en tränia från ca 170 m. Ett av mina bästa golfslag  någonsin – bollen seglade perfekt över träden och stannade 5 m hitom green. Uffe blev nog lite skakad och det lätta inspelet blev något helt annat , till höger om högra bunkern var nog inte riktigt vad han tänkt sig. Upp på green och par, Uffe hade behövt en birdie för att dela, så två upp!

 

Par på korthålet – tre upp!

 

Gul femma tog Uffe, men jag gjorde par på sexan och tog tillbaka.

 

Båda gjorde par på sjuan, men jag hade slag – fyra upp. Delade korthålet. Uselt utslag på nian, repade mig på fairway och hade behövde en enkel tvåputt för att ta hålet – missade sista putten (7- 8 dm!! Uffe skrattade rått, och med rätta!) och gick till fikat med fyra upp. Precis som i går.

 

Delade första hålet. Över blå två vilar en lokal förbannelse, så det tog Uffe lätt. Kom tillbaka på korthålet, Uffe slog för långt, jag förbi flaggan tre m, enkelt par och åter fyra upp.

 

Blå fyra har jag alltid tyckt vara ett svårt hål, men i dag gick det lätt – på green efter tre slag, en sned fyrametersputt i en perfekt båge rakt i kopp – fem upp -- Dormy.

 

Ulf började resignera. Femman hade jag inte slag på, men vi började märka ett mönster, när jag inte hade slag så spelade Uffe sämre, och det stämde även här. Par och slutställning 6-4.

 

Börjar märka ett annat mönster också. De tre senaste matcherna har alla avgjorts på Blå 5, och alla motståndarna heter Ulf. Först Ulf T, sen Ulf E och nu Ulf D. Vi borde ha fler spelare i gruppen som heter Ulf!

 

Mvh

P-O


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback