Vilka vann och vilka förlorade?



Kenneth, Bengt-Erik (lagledare igår), Owe, Purjo, Urban och Hans!

Fin samling inför gårdagens bortamatch mot Sundbyholms GK i den sjätte omgången i H 55 serien, A gruppen. Vi hade ledningen i gruppen med sju poäng och Sundbyholm med en match mindre spelad hade fyra poäng. Trosa spelade samtidigt mot Katrineholm hemma.

Hur gick det då?

Urban fick stryk efter att varit ett upp då det återstod två hål!
Owe fick stryk!
Purjo fick ännu mer stryk!

Sex poäng till hemmalaget i klubbhuset och ölen var framburen enligt Bengt Person, känd fotbollstränare, som satt och tittade på avslutningen vid sista hålet!

Hasse tog sin match säkert!
Kenneth tog sin match med 6/4 och ännu säkrare!

Då hängde det på flytankaret, UTE, som dagen till ära fick lämna sju slag!

Var tre upp efter nio efter 41 slag ut. Delade tian men sedan blev det en P-O-are, förlorade tre hål på raken. Gjorde birdie på fjortonde där han hade slag och sedan delning av femtonde. Han tog sextonde då jag slog dåligt i ruffen på andraslaget.

Lika och två hål kvar varav han hade slag på sista!

Vad gör han då. Ut i skogen till vänster på korthålet och sedan ytterligare ett slag där ute. Själv låg jag i vänster greenbunker och puttade upp och rullade precis över green. Han slog över green och sedan in på green. Jag chippade in och hade en halvmetersputt kvar. Han brände sin dubbelputt och gav hålet till mig.

Ett upp och ett hål kvar där han hade slag. Slog ut mitt i banan och hade 150 meter kvar.
Han återigen i skogen till vänster. Nytt slag till ny skog lite längre fram. Ut på fairway. Nytt slag till 50 meter kvar. Slog då själv till fairwaykanten och 40 meter kvar.
Han missade inspelet vilket även jag gjorde.
Han slog in och rullade ner till höger och jag slog in och låg kort flaggan fem meter efter att varit upp och nosat på densamma.
Han inne på sex och jag på fyra. Han puttade kort och jag puttade fram till flaggan.
Då tog han upp markeringen och tackade för matchen.

Vinst och ytterligare två poäng till laget och hemmaspelarna fick bära tillbaka ölen!

ANALYS

41 ut och 45 in efter några uppskattade hål.
86-15 vilket ger 71 och ett under banpar.
Han skänkte fyra hål bl a det första där han hade slag och kunnat satt sin dubbelputt för delning men inte tänkte på att han hade slag.
Gjorde två birdie, fyran, korthål, och 14:e, par femma.

Av de 11 där han inte hade slag
Förlorade fem
Delade tre
Vann tre

Av de sju där han hade slag
Vann fem
Delade ett
Förlorade ett

Skall ju egentligen vara tvärt om men det kan ju gå så här.

Fortsättning följer och nästa omgång står vi över och sedan är det Åda på bortaplan den 31 augusti.

Kommentarer
Postat av: UTE

Fick just telefonsamtal från Bengt-Erik som meddelade att lagledaren för Trosa ringt och frågat hur det gick igår. De hade själva vunnit med 9-3 mot Katrineholm på hemmaplan.

Detta innebär att de tog in en poäng och tabellen ser ut som följer



Strängnäs 6 3 2 1 40-32 8 p

Trosa 6 3 1 2 43-29 7

Sundbyholm 5 2 1 2 30-30 5

Åda 5 1 2 2 28-32 4

Katrineholm 6 2 0 4 27-45 4


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback