Vi vann och jag "lurade" Conny!



Idag var det seriefinal mot Åda borta och det är alltid en spännande kamp. Så också denna gång och de fem första fick lämna ett till tre slag. Vad fick jag då göra, jo lämna sju slag till bilåkande Conny.

Bara att börja hårt så jag stänkte i en birdie redan på första hålet, sedan tog han två hål varav ett där han hade slag. Kontrade med en ny birdie och genom tre raka par på sjuan till nian var jag två upp vid vändningen.

Han tog 10:an och 11:an. Slog bollen på mig själv på 11:an och det innebär att hålet förloras direkt. Jag tog 12:an och han 13:e där jag slog i ett träd och bollen for långt upp i skogen.

Delat 14:e och nu började det mörkna för UTE. Fyra hål kvar och han hade slag på tre av dessa!

Lyckades dela 15:e. På 16:e där han inte hade slag var han så ivrig framme vid green att han slog på fel boll och hålet till mig.

Nu kom lagledare Bengt-Erik gående med info. En match till vardera lag i boll ett och två och i vår boll vann Kenneth på 16:e. Minst en poäng med oss hem och den enda match som var kvar var min.

Han hade slag på det långa korthålet och tyvärr så misssade jag green så det blev bogie på oss båda och lika i matchen.

Ett hål kvar och han har slag!

Conny slår ut och jag slår längre och lite till höger. Han duffar 50 meter och jag slår fram till 70 meter kvar. Han slår ytterligare ett dåligt slag och får slå sitt fjärde slag och det hamnar på green med en sexmetersputt kvar. 70 meter över en bunker till flaggan. Går fram och tittar som de stora pojkarna för nu stod alla på balkongen och tittade. Tar 52-gradaren och slår lugnt och fint över bunkern och bollen stannar direkt fyra meter bortom flaggan.

Han puttar och ligger nu 50 cm från hålet. Jag puttar och ligger 40 cm från hålet.

När jag går fram mot bollen och närmar mig den för att markera den så säger jag snabbt "skall vi dela hålet"?

Conny är snabbare och tackar ja och tar direkt upp markeringen. Jag tar upp bollen och tackar för matchen.

När vi går mot bilen och vagnen så säger kompisen från Åda. Vet du att du gav bort hela matchen?

Så kan det vara men man måste ju hålla reda på turerna i golf och jag kan garantera att den putt som jag fick hade suttit hårt i bakkant eller?

Men nu behövdes den inte spelas utan 7-5 till Strängnäs och vi är fortfarande i ledning i gruppen.

Kommentarer
Postat av: Ulf Dia-Tsi-Tay

"Ska vi dela hålet"? Trodde du sade att man inte fick säga så på matchspel!!!

2010-09-01 @ 17:13:21
Postat av: UTE

Hej Ulf!

Är det inte så att i "krig" och kärlek är allt tillåtet?

Alla glada i Strängnäs och livet går vidare!

Träna nu på inför lördagen för det gäller nu att se till att vi rycker i sammanställningen. Just nu 3,5-3.5 mellan grupperna.

Hälsningar!

UTE


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback