Vesterby direkt in på topp tio!

Vesterby går direkt in på "topp tiolista" av mina 101 spelade banor.

Banan ligger 15 km so om Linköping och blev klar 2007. Den gick i kk och numera är den en del av Landeryds GK.

I golfguiden beskrivs den som "inlandslink med unika eklandskap med stora och spännande greenområden".

Det sista är det jag fastnade för. Stora upphöjda greener som var lagom ondulerade. Dessuotm stora avrinningsområden och knappt något gräs på greenerna. Det var mest sand och det heter väl något speciellt som någon kanske kan hjälpa mig med.

En bana som jag garanterat kommer att återvända till.



18:e green.



Del av 18:e green till höger. Till vänster och mitt i bild utslaget på 10:an med bunkrar i mitten, det mörka vattnet och den stora backen upp till green där ni ser ytterligare en bunker till höger vid green.

Åk gärna dit själv för du kommer inte att bli besviken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback