Var är Purjo den här gången?

Just nu pågår en spännande match i U2 ute på Strängnäsbanan. CB möter Purjo och jag har följt spelet under de första nio hålen och efter nio hål är det lika. Båda spelarna tyngda av stundens allvar så skönspelet varvades med lite mindre bra spel.


Slantsingling innan start med sammanbitna spelare!

Såg när de slog ut på tian och sedan blev det hemfärd och det skall bli spännande att höra rapporten från matchen.

Dagen fråga är var den här bollen har hamnat?
(Purjo och CB får inte vara med i tävlingen)


Givetvis ett trepack bollar till första rätta svaret!

Kommentarer
Postat av: Janne Örebro

18 hålet eller som det numera heter blå 9:a.

Jag tror CB vinner. Varför vill jag inte säga.



Vi H65 på Kårsta vann mot Kumla med 8/4. Jag vann med 3/2. Jag tog till en psykning som gick hem utan att min motståndare märkte något.

Ha det i Strängnäs

2010-08-11 @ 12:47:26
Postat av: Ulf Dia-Tsi-Tay

Svår fråga. Jannes svar kan mycket väl vara rätt, men jag tippar blå 7, Äppelträdet.



Mvh Uffe Tay

2010-08-11 @ 14:48:46
Postat av: UTE

Hej på er!

Två fel och det är bara att försöka igen. Kan rapportera att det hela avgjordes på 18:e hålet och det kommer givetvis ett referat som beskriver den spännande avslutningen.

Du måste berätta vilken psykning du använde Janne. Har man sagt A så måste man säga B!

Hälsningar

UTE

Postat av: Janne Örebro

Blå 5:a. Det är bara Purjo som kan slå så snett, möjligen att även Uffe Tay kan gör det.

Vad gäller psykning så är jag rädd om de som är bra och ger effekt, jag hoppas att du blir drabbad någon gång.

Hälsning från ett regnigt Örebro

2010-08-11 @ 18:15:43
Postat av: CB

Hej på er alla.

Vi saknar dig Janne i Strängnäs och vi i U2.

Matchen avgjordes redan på gul 6 där en social och kamratskaps fråga löstes mellan CB & Purjo. Purjo har förklaringen. Sedan trodde någon som hade slag att matchen var löst!! Men golf är en psyksport och dagsfärsk.

2010-08-11 @ 21:08:08
Postat av: UTE

Rätt Janne!

Kan rapportera att det blev par på bollen. Efter ett utslag till kort eken så tog Purjo fram järnfemman och vräkte upp den på green från 220 meter. Det ni och det går BRA ibland.

CB - vad hände på gul 6? Räknade du fel eller var det något annat. Vill ha en "utförlig" rapport.

UTE

2010-08-11 @ 21:15:21
URL: http://ute.blogg.se/
Postat av: CB

Purjo har förklaringen.

2010-08-11 @ 22:06:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback