Ny vinst för Uffe T!

Hej!


Mötte Bengt idag och fick lämna 15 slag.
Efter att ha börjat med en trippelbogey, vunnit 2´an på par, sedan dubbel, bogey och dubbel, -3 efter 5 hål, såg det mörkt ut.
Delade 6´an och 7´an ( jag par, bogey), slog ett fantastisk bra slag på gul 8´a som landade 1 meter kort om flaggan och rullade förbi precis till 1,5m från hålet. Bengt trodde på champagne!!Birdie!
Delning på 9´an med bogey för mig.

Tog några missade samtal under fikapausen och meddelade de jag talade med att nu skulle Bengt få….


Slår i vattnet på blå 1, men ordnar ändå delning med min dubbel eftersom Bengt inte riktigt fick till det.
Gör birdie på blå 2, skråputt på 5-6 m!
Tappar blå 3 med en dubbel, - 2 igen.
Sedan spelar jag bra på blå 4 och gör par, -1 nu.
Blå 5, bra utslag med träfemman, hookar ut den till höger bland tallarna på andraslaget, landar tredjeslaget till höger om green, chip, putt 1m från pinnen. Bengt ligger något slag efter och slår sitt sjätte slag ( en putt ) precis förbi hål, ca 40-50 cm från hål. Jag som ligger under skänker inte putten ( tänkte på Uffe T som missade flera korta vår match ) och Bengt går fram och på en fot nonchalant slår till o missar. Jag sätter min 1m putt och vinner hålet på bogey. Lika.
Sedan gör jag bogey och på äppelträdet par, vilket innebär delning eftersom Bengt har ett slag mer på båda hålen.
Blå 8 bra utslag slutet av fairway till höger, järnåtta till 100 m kvar, bra slag in 3-4 m från pinnen, sätter birdien (som inte behövdes efterson Bengt missat några slag innan och gav upp hålet när han hade 6 slag kort om greenbunkern och jag låg på green på 3.
För första gången i ledning och pressen på Bengt.
Båda slår ut till höger, jag ca. 160 kvar, Bengt 20-30 till. Han spelar in sig på fairway kort o till höger om eken. Jag missar min järnsexa och ligger till vänster om eken i ruffen. Bengt för långt med sitt inspel emedan jag missar green med någon dm uppe till vänster. Bengt duffar 2 slag i ruffen och jag lägger putten 1m från kopp. Bengt ger mig hålet och slutresultatet skrivs till 2/0.

Måste tacka Bengt för en otroligt trevlig match där det var jämt hela tiden, om man bortser från de första 5 hålen då jag trodde det var rökt. Spelade alldeles för dåligt för att tro på en chans mot Bengt med alla sina slag som spelade metodiskt och säkert.


Mvh Uffe Tay


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback