Mellansvenska scratchseriens avslutning

Idag var det dags för den sista sammandrabbningen i årets Mellansvenska scratchserie H 55 div tre. Tävlingen avgjordes på Gustavsviks GK utanför och alldeles framför oss låg Kils GK och Askersunds GK. Det var dessa tre lag i bollen idag och förändringen var att idag gick flytankarna i lagen, de med högst hcp, ut först.

Förutom undertecknad så deltog Ubbe, Göran E, Hasse S, Owe och Kenneth.

Vi lyckades avancera en placering genom att passera Kils GK med fyra slag och hamnade till slut på åttonde plats detta debutår med tre lag efter oss.

Surahammar 1393
Vreta Kloster 1364
Kils 1360
Strängnäs 1356
Askersund 1344

De övriga sex lagen hade bättre resultat.

Hur gick det då för oss och vilka resultat räknades?


Strängnäslaget i mitten!

UTE 85
Ubbe 86
Göran 87
Hasse 87
Owe 97
Kenneth 102

Bara att ta nya tag och förhoppningsvis så kommer lagledare Purjo att föra laget vidare nästa år och se till att vi spelar lika bra då.


Kommentarer
Postat av: Jan Nordström

Bra spelat Ute,jag tänkte på er och funderade på hur du skulle bemästra min hemmabana. Du verkar vara i gott slag. Grattis.

2010-08-20 @ 08:27:40
Postat av: UTE

Hej Jan!

Tack för det och det stämmer vad gäller golfspelandet just nu. Får hoppas att det håller i sig i morgon då det är dags för Golfresan.

Vad har du för hemmabana? Får kanske bli bana 103.

Ha en BRA helg!

UTE

Postat av: Jan Nordström

Du spelade på den, Gustavsviks GK.

Nu ska jag försöka matcha dina resultat men jag är inte riktigt där än :)

Janne

2010-08-20 @ 11:58:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback