KM i golf!

Idag var det KM i golf här i Strängnäs och det var i tryckande värme och man kände sig som ett våtvarmt omslag i 27 hål.

Gick ihop med Gösta och Hans och efter 18 hål hade jag 90, Gösta 92 och Hans 100. Mina 90 kom efter 47 på gul och 43 på blå. Efter en kort paus blev det gul igen och då slog Gösta 42, jag 44 och Hans 52.

Blev 134 på Gösta och mig och han kom före eftersom de sista nio räknas först. Hans sladdade lite med 152.

Återigen var det puttern som saknade glöd så i morgon skall jag ringa till min specialpro för en genomgång av puttningen.

Poängmässigt så blev den en runda på 32 och en på 35 och det är väl helt ok men kunde blivit minst fyra poäng bättre varje runda om de korta puttarna hade suttit. Men även de skall ju i.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback