U 2 finaldag!



Igår var det finaldag i årets U 2 spel. Totalt har 90 golfmatcher avgjorts med skiftande resultat och det var i år sjunde upplagan av tävlingen.

Avslutningen är upplagd som dels en lagtävling mellan Sam Sneadgruppen (Ulf T) och Ben Hogangruppen (Ulf B) och dels en placeringstävling om plats ett till fyra.

I lagtävlingen så var det 3,5-2,5 för SS innan dagen men det utjämnades igår då BH vann dagen med 7-5. Alltså 3,5 mot 3,5 efter sju år. Kan inte bli jämnare.

I placeringsmatcherna så tog Stig den tredje platsen efter att slagt i Willy med 2/1 efter en jämn match.

Själv spelade jag finalmatchen mot BH gruppsegrare Hasse som för övrigt vann förra året. Fick lämna ett slag och som vanligt på gul tvåa.

Hasse började svajigt och jag tog ettan efter att fegspelat och puttat ur bunkern vid green (har fått tipset av Örebro-Janne för många år sedan och kollar alltid framkanten inna ett greenbunkerslag). På tvåan hade Hasse slaget och det var inga problem för honom då han var på green på två. Tog trean efter att återigen puttat ur bunkern och Hasse återigen svajat på utslaget.

Fyran tog Hasse på birdie och jag gjorde bara par!

Delad femma och sedan fyra par av mig och lite knackigt spel av Hasse som innebar fyra upp vid vändningen.

Socket på tian, två träträffar på 11:an och två upp. Hasse i bunkern på korthålet och i diket på 13: och återigen fyra upp.

I ruffen och åter i trä på 14:e samt i vatten på 15:e innebar två upp.

Delade 16:e på dubbel och delade 17:e på bogie vilket innebar 2/1 och en tredje seger i tävlingen.

Sammanfattningsvis bra spel första nio och sämre de sista nio men hade fyra att gå på så det kändes helt ok. När sedan Hasse inte heller kom upp i normal standard så gick det vägen även i år. Hade Hasse varit på topp de sista nio vet man inte hur det hade slutat.

Nu ser segerraden ut så här

03 Ulf B
04 Ulf D T T
05 Lasse
06 UTE
07 UTE
08 Hasse
09 UTE

Tack alla kämpar och ha nu en BRA höst och vinter och sedan får vi hoppas på en åttonde upplaga 2010.

Eventuella golfspelare som vill vara med kan ju ställa sig i kö om det skulle bli något avhopp till 2010.



Priserna från gårdagen!

Kommentarer
Postat av: Janne Örebro

Roligt att någon gör som jag säger, alla förslag på småändringa på sving m.m. är inte psykningar. Jag såg i går att det finns fler som borde lära sig att putta ur bunker.

Tack Ulf för en trevlig dag och alla dina inlägg på bloggen. Jag läser det mesta.

2009-09-27 @ 17:58:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback