Bankgolf!

I tisdags var jag på den här golfklubben och spelade sponsorgolf.



Det var en av våra banker som bjudit in till spel och det blev en härlig golfdag med middag och prisutdelning på kvällen.

Spelade ihop med två tjejer/damer och vi hade mycket trevligt i bollen. Många gemensamma nämnare hade vi och det är kul att "hitta" dessa under en golfrunda. Att vi dessutom stundom spelade bra golf gjorde ju saken inte sämre.

Det var Els-Marie från Studiefrämjande och Susanne från Hallberts frisersalong. Golf kunde de spela båda två och Susanne som har 12 i hcp och spelar tre runder om året spelade verkligen bra. Hon spelade i sin ungdom och lade av för 19 år sedan när hon fick barn. Frågan är när hon började spela golf och hur bra hon var när hon slutade spela på allvar?

Kul var det och tack för en trevlig dag!



Susanne tar i på 11:e hålet.



Els-Marie slår ut på 11:e hålet.

Vad gäller resultatet så blev det 43 ut och 42 in efter en birdie, 9 par, 3 bogie, 4 dubbel och en trippel. 85/73 och 35 poäng. Inledde med p, d, d, p och d vilket innebar att sex slag var förbrukade. Sedan började det flyta på. Nästa d kom på 11:e där jag gick i greenbunkern två gånger, vänster och höger. Trippeln kom på 16:e där förstabollen efter lång väntan slogs ut i skogen till höger då jag "glömde" att det blåste ordentligt från vänster till höger.

Birdien gjorde jag på det långa korthålet, 12:e, som mäter 180 meter och efter en lätt drive låg jag tre meter till vänster och satte putten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback