Kraftdraget

I samband med invigningen i lördags så hade de även en "krafttävling" som innebar att en 12 ton tung lastbil skulle dras 30 m av fem man. Förra året så vann Räddningstjänsten och de var även i år favoriter bland de 14 lagen.

Till semifinal gick Hockeyklubben, Räddningstjänsten, Kindbloms bygg och SEVAB.



På bilden ser vi Räddningstjänstens lagledare och även Räddningschefen heja på det mixade laget.

Hur gick då tävlingen - Hemmagrabbarna hade givetvis tränat så de vann finalen och hur det gick för Purjos gäng hoppas jag att vi får en förklaring till här på bloggen?

Kommentarer
Postat av: Lagl.

SEVAB körde med egna regler dvs. att vi i Räddningstjänsten inte fick favör av att dra sist som bästa kval lag, utan vi fick dra först, så att de andra lagen fick vår tid att gå på och inte tvärt om, vilket i normala tävlingar brukar vara fallet .

2009-05-18 @ 15:26:11
Postat av: UTE

Tack lagledaren!

Snabb förklaring och jag håller helt med dig vad det gäller finalrundan. Låta den med bästa kvaltid gå ut först låter som "egna regler"

FY SEVAB så gör man inte mot sina kunder.

Ha en BRA kväll Purjo och jag har kontrollerat om en carport är en lokal eller inte och enligt min kunniga källa så är även en carport en LOKAL. Ick för ty - ha en BRA kväll och glöm de som varit och kom igen!

UTE


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback