Jan vs P-O i U 2!

Då har det inkommit en sammanfattning av den fjärde matche i årets U 2 och frågan är varför det är förloraren som skrivt referatet. Orkade inte segraren eller njuter han bara efter segern?

Här kommer referatet.

Fick i går (24 maj) stryk av Janne E med 2-1.


Janne spelade mycket stabilt och tog en rask ledning med tre upp tidigt. Själv var det knackigt på alla sätt. Under första nio tog jag väl ett par ströhål, men när vi kom till gul 9 låg jag fortfarande tre ner. Nu fick jag chansen, men missade segerputten på hålet med en futtig cm.


Fortfarande tre ner.


Styrkta av kaffe gick vi ut på röd slinga och nu börjad det hända saker. Tog första hålet och kände mig rätt säker också på röd 2 när jag satt en sexmetersputt och Janne hade fyra meter för delning. Pyttsan! Den satte han lätt och jag började bli lite moloken.


Men, det tog sig och efter de båda sjöhålen hade jag utjämnat till lika!


Sen tog det snabbt slut, Janne lade i överväxeln och vann lätt röd 7 efter att jag gått i diket. Röd 8 spelade jag bort mitt andraslag till höger om eken och dagen var körd.


I samma ögonblick som jag gav upp öppnade sig himlen. Även Gudarna grät.


Mvh

P-O


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback