87 banan - Gumbalde GK - 87 plats

Spelade i fredags min 87 golfbana och frågan är om det inte också är den som kommer på 87 plats. Banan som var föremål för årets Bardalandsmästerskap i golf var Gumbalde GK på södra Gotland.

Banan blev spelklar 1989 och frågan är om arkitekten hade någon tanke när den ritades men den hittade inte jag. Det var den första bana som jag spelat som jag inte hade någon aning om hur bansträckningen hade varit och hur jag gått på banan. Det var "korsande eld" och långt mellan green och tee och när det dessutom var obefintligt med pilar till nästa tee så blev det svårt.

Resultatmässigt blev det en sjätte plats i det 30 man stora startfältet med 83 netto och vinnaren hade 78 netto.

Som sagt en bana som kan bockas av och som jag inte kommer att återvända till men ni kan ju själva åka dit och skaffa er en egen uppfattning om ni inte tror mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback