41 + 41

Idag på morgonen så tänkte jag åka ut till rangen och slå några slag. Tog bärbagen med sju gamla klubbor som är lätt att slänga in i bilen. När jag kom ut till banan så såg det tomt ut och det var endast en bil på parkeringen. Lika bra att gå nio hål och slå lite tänkte jag.

Sagt och gjort. Ut på gula slingan och slog ut till i höjd med bunkern. Enkel järnsjua in på green och par. Över kullen på tvåan och in på green med järnsjuan och par. Boogie följt av par och par. Därefter DB, B, par och par och landade på 41 efter knappt en timmes vandrande på banan.

Kul det här tänkte jag och hinner nog med den blåa slingan också. Då anslöt Lubos som stod och puttade tillsammans med alla damer som skulle spela tisdagstävling och hade sett mig komma gående.

Fortsättningen blev B, B, par, B par, par, B, par och B. 41 även in och jag notaerade att det blev par på alla fyra par femmorna och totalt 82 slag. Totaltiden runt blev 2 h och 40 min vilket är helt godkänt för 18 hål.

82 slag med sju gamla klubbor och noll uppvärmning så det där med att köpa prylar och värma upp det låter som lite överkurs. Samtidigt är det ju färskvara att spela golf så man vet inte hur det går en annan dag.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Uffe! Bra gjort, men är inte det en sänkning?

2009-05-19 @ 22:31:11
Postat av: Ulf Dia-Tsi-Tay

Bra gjort Uffe! Sänkning, eller?

2009-05-19 @ 22:32:49
Postat av: UTE

Hej Ulf!

Tyvärr så spelade jag själv de första nio så då går det ju inte att sänka sig. Annars hade det nog varit en sänkning men jag vet inte hur många slag jag har på kombinationen gul/blå. Något lite hade det nog blivit men det får vi ta nästa gång.

Ha en BRA helg!

Ulf

Postat av: Golfer

Kul! Bra spelat. Själv gjorde jag 85 slag på Kallfors. Det innebar 37 poäng och för första gången på länge lägre hcp än du har. Därmed KAN lottningen inför Stadium omg 1 vara klar.

2009-05-20 @ 22:22:20
URL: http://golfers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback