Söderköpings GK och 33 poäng

Igår var det dags för bana nummer 92 och det var Söderköpings GK som var föremål för ett besök. Banan ligger cirka 10 km väster om Söderköping och alldeles söder om Göta kanal.


Segelbåt i Göta kanal och bilden är tagen på det 11:e hålet.

Banan är 20 år och i början av 2000 så byggdes den ut så att det nu finns 27 hål på anläggningen. Mycket fint klubbhusområde där man verkligen kände sig välkommen och vid starten fanns även en trevlig golfvärd som berättade det som behövdes inför rundan. Kvaliten på banan bra med fina greener och bra fairway. Mycket rofyllt område där endast fåglarna hördes och billjuden lyste med sin frånvaro.

Spelade med ett hemmapar, Carina och Owe, som guidade oss runt på ett trevlig sätt. Inledde spelet svagt och efter fem hål så hade jag spelat till mig sex poäng men efterhand blev det bättre och på de sista fem tog jag i stället 13 poäng så slutskörden blev 33 poäng och det är helt ok på en ny bana. Blev även en "dagens birdie" på det 17:e hålet där en fyrametersputt trillade i på korthålet som mätte 109 meter.


Carina och Owe på väg mot den 14:e greenen och i bakgrunden syns Göta kanal.

Banan var väl värd ett besök och kan rekommenderas.

Kommentarer
Postat av: Jocke

Kul att du var där och spelade. Man kan nästan säga att Söderköpings GK är min andra hemmabana spelar väldigt mycket där tillsammans med mina arbetskamrater. Tänk vad världen är liten UTE på översta bilden har du fått med en av mina arbetskamraters hus nästan mitt i denna bild otroligt.......Du kunde ha hört av dig så hade jag kunnat spela tillsammans med dig tar mig bara femton minuter att åka dit...

Postat av: UTE

Hej Jocke!

Synd att jag inte visste att du hade så nära till Söderköpings GK för då hade det givetvis blivit en signal. Trevlig bana som jag gärna spelar igen då man nu vet klubbvalet. Valde en träfemma på 12:an då medspelaren tog någonting sådant men såg när vi gick framåt att det var driver som gällde även på detta hål då det bredde ut sig i landningsområdet. Det är ju sådant som man inte känner till första gången då det såg väldigt smalt ut från tee.

Kul att din kamrats hus kom med på bild och du får väl tipsa honom om inlägget och spelar han golf så bor han ju inte helt fel.

Hälsningar från ett regnigt och sex grader varmt Strängnäs!

UTE

2009-06-15 @ 07:48:35
URL: http://ute.blogg.se/
Postat av: Jocke

UTE: Arbetskamraten är faktiskt en dam men jag nämnde ju inte om det var en herre eller dam och visst spelar hon golf. Både hon och hennes man spelar. När de inte spelar själva brukar de vara ute mycket på altanen om vädret tillåter och hålla koll på hål 11 och 14 som de ser jättebra från sig.

2009-06-15 @ 08:16:35
URL: http://sicutmorisest.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback