Greener som håller måttet!



På Ekerum liksom på Bro Bålsta så håller greenerna verkligen måtten. Här ser ni 18:e green på Långe Jan och så här stora är de allihopa.

Det blir alltid bra dagar vad det gäller greenträffar men det bli ofta dåliga dagar vad det gäller puttarna när man spelar dessa banor.

Sänkte mig när vi gick Långe Jan men nollade banans lättaste hål och detta bl a beroende på green. Hålet är 327 meter och jag låg i bunkern nära green och slog lite dåligt så jag låg en meter från bakkant på green och flaggan stod två meter in på green. Att sedan green var 60 meter lång innebar en putt på 57 meter och det blev tyvätt en fyrputt vilket inte hör till vanligheterna.

Spännande och roligt är det och jag som gillar att putta stortrivs på dessa banor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback