Ulf D T T vs Sture

Hej!

Imorse möttes jag och Sture. Min dag började helt kasst eftersom jag efter Wienresan kommit hem sent, blivit hungrig och ätit mackor + druckit 2 koppar kaffe vid midnatt. Det resulterade i en natt utan sömn...

Väl på plats fick jag lämna 8 slag till Sture. På gul runda innebär det att man lämnar slag de tre första hålen. Kändes tungt. Nåväl, jag spelade väldigt bra emedan Sture hade stora problem med utslagen. Efter 4 hål leder jag med 4!

Fick hål 1, låg då 2,5 m från hål på 2 slag. Bogey på 2´an, par på 3´an och birdie på 4´an. Bra utslag på både hål 5 och 6, men dåligt närspel. Sture tog bägge hålen. På gul 7´a gör Sture par ( där han har slag! ) och nu är ledningen hastigt och lustigt nere i ett hål. Vinner 8´an på par, men förlorar nionde hålet. Ska spela safe och tar järnfyran, men inte bättre än att jag slår ut mig i skogen till höger och får inte tag i bollen på första slaget därifrån. Alltså 1 upp efter 9 hål.

Sedan börjar jag spela riktigt bra igen och Sture missar lite mer. Så efter röd fyra leder jag med 5 hål och matchen är Dormy. Gör par på svåra Röd 5 och saken är klar. Vinst 6/4.

Vill tacka Sture för den trevliga rundan!

Ulf Dia-Tsi-Tay


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback