Ny vinst för Ulf D T T

Hej!

Jag spelar berg o dalbanegolf. I torsdags bra, igår dåligt, idag bra igen. Fortsätter det så, ligger Christer B bra till, eftersom vi möts imorgon...

Idag stötte jag och P-O på varandra på banan och tog ett snabbt beslut att mötas. P-O fick 9 slag. Efter de tre första där han har slag, låg vi lika. Sedan tog jag två, förlorade gul 7, vann 8´an och på 9´an behövde P-O bara slå ett slag...jag slog ut i skogen till höger, träffade gren, hamnade i diket på sten, m.m. Gav upp hålet.

Sedan började den riktigt bra golfen på blå slinga. Par, par, par, birdie ( chip från greenkant ). Vann alla fyra hålen, dormy! Kanonutslag, P-O likaså. Båda bra andraslag, P-O upp på green på tredje, jag slår i bunkern och puttar illa , P-O´s hål.

Sedan klackar P-O bollen ut till höger, nytt utslag i diket. Jag utslag höger första bunkern, sedan lobbwedge ca. 30 meter, studs på green, i hål, ny birdie!! 5/3.

Akta dig Christer B!!!

Mvh Uffe


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback