Dessa förbenade par treor!

Idag var det åter en Golfresantävling och denna gång gick den på den mycket fina banan vid Körunda. Det vill säga Nynäshamns GK. Ulf E och jag hade en härlig dag på banan i strålande väder och mycket trevlig sällskap i bollen.



Fint spel och vi hade åtta par, sex bogie och två dubbel vilket innebär tio slag borta.

Men hoppsan - det blev ju bara 16 hål. Glömde visst femte och åttonde hålet. Två par treor där vi gjorde sex respektive sju i och slog bort sju slag. Det kallar jag kraftsamling.

På femte slog vi båda ut i vattnet till höger och Ulf duffade från dropprutan och jag slog in och sedan en enkel tvåputt!

På åttonde båda i bunker till höger, dock olika. Ulf toppade bunkerslaget out. Dropp och jag slog över green. In på fem och sedan återigen en enkel två putt för sju i!

10 SLAG BORTA PÅ 16 HÅL OCH SEDAN SJU PÅ TVÅ PAR TREOR -
VÄRLDEN ÄR INTE RÄTTVIS OCH INTE HELLER GOLFEN!

Kommentarer
Postat av: Uffe Tay

Det värsta med ditt inlägg är ju: Golfen är ju rättvis. Så fort man gör fel, straffas man. HÅRT!!

Det är ju en sanning vi alla känner till, mrn inte vill veta av....

2009-07-18 @ 00:01:52
Postat av: UTE

Du har så rätt Uffe!

Alla vet vi ju om det men det är svårt att "köpa".

Ha en BRA helg!

UTE


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback