Bra närspelsvapen!

Det är ofta runt green som du tjänar slag och så är det även för UTE. På bilden nedan ser ni den gamla uppsättningen till höger och nuvarande till vänster och här kommer historien om när de byttes.


För cirka fem år sedan så spelade jag och vännerna Christer och P-O Danska resebyråns företagsgolf på en bana norr om Stockholm. Hur vi lyckat få inbjudan till Danska resebyrån och hålla oss kvar och spela två år är en helt annan historia.

Första året var det dock hela programmet för företagsgolf och vid rangen stod klubben pro och gav de sista råden inför golfandet. Han tittade dock även i våra bagar och i min fanns en P och en S som ni ser till höger. Han tittade på mig och sade på svengelska, en f d engelsman, att du bör skaffa dig lite bättre närspelsklubbor och började rabbla grader mm.

När jag funderade på baginnehållet lite senare kom jag fram till att många låga järnklubbor bara fraktades runt på golfbanan så förändring behövdes.

Kontaktade shopen på klubben och resultatet blev att nu finns givetvis P som går drygt 100 m även en G, 52 grader, som går 85 m, en S, 56 grader, som går 70 m och en L, 60 grader, som går 50 m.

Dessutom har jag kommit fram till att från greenbunkrarna används inte S utan det är L som gäller och det tycker jag att flera skall försöka med.

Det var sagan om närspelsvapnen!

Vad gäller hela programmet så kom P-O på att han var på TV när vi åt middagen efter tävlingen och det var mycket riktigt han som var på skärmen då det givetvis var ett filmteam på banan som filmade det hela. Kul att se sig själv på TV.

Kommentarer
Postat av: Jocke

Likadant för mig jag använder alltid Lobwedgen från greenbunkrarna istället för Sandwedgen. Funkar bättre för mig i varje fall....

Postat av: UTE

Hej Jocke!

Kul att du liksom jag gått över till Lobwedgen i bunkern för det fungerar mycket bättre. Det gäller bara att öppna upp den ordentligt och i alla lägen slå igenom slaget.

Ha en BRA helg!

UTE

2009-07-04 @ 09:42:03
URL: http://ute.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback