Sista Lillejul



I fredags var det den sista Lillejul på Siegrothska Oficersmässen på f d P 10, Södermanlands Regemente. Vasallen skall nu ha så mycket i hyra att den "fattiga" föreningen inte kan matcha denna hyra. Därför går den del av inventarierna till Ulfhälls Värdshus och några till magasinering om det blir aktuellt med en mässdel i det nya museet.

Knappt 200 officerare som hade trevlig på mässen och ingenting fattades. Kören sjöng, första och andra versen sjöngs, flugan drogs och Julgripen kom.

Här ser Ni Staffan som var den sista Stf regch och UTE som vad den siste SC och som till slut blev den som kastade nyckeln i sjö och ni kommer väl ihåg att under minnesstenen finns en plåtlåda med innehåll som bara jag vet innehållet i.

Trevlig kväll och för några blev den extra lång tror jag. Nästa Lillejul kommer att gå av stapeln om ett år på Ulfhäll och vi får hoppas på lika god uppslutning då.

Ett tack till arrangörerna också - bra jobbat och ingen nämnd och ingen glömd!


Kommentarer
Postat av: Rolf Lindquist

Hej Ulf!

Kul sida!

Jag letar efter information på nätet om lilla kamratföreningen, så att jag kan vara uppdaterad.

Det jag uppsnappat är att det ska vara lillejul

den 17: december i år, då på Ulfhälls värdshus.

Hare!

/Rolf

2010-11-12 @ 10:58:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback