Årets bästa match!



Igår var det som sagt match i H 55 mot Flens GK hemma på Strängnäsbanan. Gick som fjärde spelare och fick möta Vidar som fick ett slag. Det visade sig att Vidar var en av de bästa matchspelarna som jag mött och det säger inte lite. Han var till och med snäppet bättre än Örebro-Janne.

Delat första hål, tvåan till Vidar som hade sitt slag där, fem delade hål. Kommer speciellt ihåg det femte där Vidar slog ut sitt andraslag i ruffen och sedan hackad sig upp på green på sju. Själv slog jag över green på tredjeslaget och hamnade bakom en en och droppade, knepig dropp och rullade av. In på sex för "fegspel" och nu skulle Vidar putta sin 12 m putt nerför och den gick givetvis rätt i kopp. Där stod jag med lång näsa och räddade delning på åtta. Tänk så det kan skifta.

Åttan till mig på fint par och nian till Vidar då jag efter dropp för dikesbesök slog fram till 130 m kvar och lade upp den för fyra meters parputt. Vidar låg 10 ovanför hålet och satte givetvis även denna "något svåra" putt mitt i hål, birdie.

Ett upp till Vidar vid vändningen men nu peppade lagledaren med att det skulle bli den blå slingan som jag gillar extra mycket. Hur kunde han veta det?

Birdie på 10:an efter att satt en fyrametersputt. Vidar tog 11:an då jag låg mask på utslaget. Delade 12:an på boggie.

Sedan kom vändningen. Tog 13 och 14 på enkla par men han tog 15 då jag gjorde en dubbel efter bunkerbesök. Tog sedan 16 och 17 även dessa på enkla par och segern var klar med 2/1.

Kommer speciellt ihåg avslutningen på 17:e. Efter två slag 110 m kvar och låg tyvärr höger bakom de tre stora ekarna. Tog 9:an och slog ett perfekt slag över ekarna som lade sig en meter kort hålet och birdieputten gjorde en koppsnurr och parputten blev 25 cm. Vidar slog tredjeslaget i dike, slog in och missade parputten och då var det klart.

Gick de åtta hålen på blå på tre över par vilket är BRA. Spelade inte sista efter utslaget då jag agerade forecaddie eftersom den andra matchen i bollen avgjordes först på sista green och då till vår fördel.

Totalt 9-3 till Strängnäs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback